درخواست خودتان را رایگان ثبت نمایید.

پرستار بیمار در منزل و بیمارستان

پرستار بیمار فردی آموزش دیده و دارای دانش و تجربه کافی در زمینه نگهداری از بیمار است. افراد با گذراندن دوره‌های آموزشی و تجربی، مهارت و توان لازم برای اجرای دستورالعمل‌های پزشک معالج را به دست می‌آورند.
پرستار در منزل فردی است که وظیفه‌ی پرستاری و نگهداری بیمار را بر عهده دارد. بسیاری از افراد به علت ناتوانی حرکتی و بیماری‌های مختلف، با هدف بهبودی در منزل بستری می‌شوند. در چنین شرایطی نیاز است تا کلیه‌ی خدمات درمانی برای بیماران در منزل انجام شود. حضور یک پرستار در منزل که آشنایی کامل با فرآیندهای درمانی دارد، روند بهبود بیماری را سریعتر پیش خواهد برد. و قادر است در صورت نیاز، مقدمات انجام خدمات پزشک در منزل و سرم در منزل را از طریق مجموعه خدمات درمانی مربوطه پیگیری نماید.

مراقب بیمار در بیمارستان

از آنجا که بیمار بستری در بیمارستان نیاز به مراقبت های ویژه و رسیدگی به موقع دارد و با وجود تعداد زیاد بیماران در بخش و کمبود پرستار در بیمارستان همچنین مشغله ی فراوان پرستاران در بخش بستری، این نیاز برآورده نمیشود. به همین جهت خانواده های عزیز به یک همراه اختصاصی برای بیمار خود نیاز دارند. این شرایط ممکن است برای فرد بیمار به صورت طولانی مدت (به طور مثال چند ماه بستری در بیمارستان) باشد یا به صورت موقت (مثلا برای یک شب یا چند روز) که در هر دو صورت مرکز پرستاری افق اصفهان آماده ی ارائه خدمت میباشد.همراهان بیمار در بیمارستان وظیفه دارند که بیمار را در انجام کار های شخصی خود کمک کنند و کوچک ترین تغییرات در علائم حیاتی بیمار را به پرستار بخش اطلاع رسانی کنند.

از جمله وظایف پرستار در منزل و بیمارستان:

کمک به بیمار برای برای جابجایی و رفت و آمد - چک کردن به موقع علائم حیاتی بیمار (ضربان قلب، فشار خون، قند خون، تنفس و…) - کمک به انجام امور آزمایشگاه و بیمارستان - اطلاع رسانی به موقع شرایط بیمار به خانواده ایشان - کمک به حمام کردن، رعایت نظافت و لباس پوشیدن بیمار - کمک به حرکت بیمار، جلوگیری از زخم بستر - دارو دادن و غذا دادن به بیمار - کمک به استفاده از تجهیزات پزشکی در صورت نیاز 

همراه بیمار میبایست از تجهیزات مورد استفاده، حالت عمومی بیمار، روش های درمان و… آگاهی داشته باشد.